לא מצליחים לעשות שינוי? | הרב ציון הכהן במסר מיוחד

דיבור יהודי No Comments on לא מצליחים לעשות שינוי? | הרב ציון הכהן במסר מיוחד

דיבור יהודי: מדוע נכתב "מה מקווה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל", ולא הפוך? הרב ציון הכהן עונה על כך במסר מיוחד לעשרת ימי תשובה

12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב ציון הכהן, רבה של אור יהודה שוחח היום (חמישי) עם הרב נחמיה רוטנברג ב"דיבור יהודי", על עשרת ימי תשובה והימים הנוראים. "אנשים אומרים אני מנסה שנה אחר שנה והם על סף ייאוש. בסוף מסכת יומא אומרת המשנה 'אמר רבי עקיבא אשריכם ישראל, לפני מי אתם מיטהרים ומי מטהר אתכם' ומסיים 'מה מקווה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל'".

הוא הקשה: "יש פה שאלה לכאורה על ההקבלה הזו, היה צריך להיות הפוך – מה הקב"ה מטהר את ישראל אף המקווה מטהר את הטמאים. ראיתי בליקוטי שיחות שיש פה רעיון מעצים ביותר. רבי עקיבא אומר לנו שיש מחלה שנקראת פרפקציוניזם. הדרישה לשלמות. היא נוראה ומעכבת את התשובה. אדם אומר או שאני עושה שינוי מקצה לקצה או שלא כלום.

הרב הסביר: "רבי עקיבא נותן לננו תקווה ואומר מה מקווה מטהר את הטמאים – יש פעמים שאדם עובר שלב בהיטהרות אבל צריך לחכות לצאת הכוכבים בשביל להיות טהור והמקווה הוא רק שלב אחד בהיטהרות. רק אחר כך הקב"ה 'מטהר את ישראל'. יש שלבים בחזרה בתשובה. העיקר זה הרצון להשתנות".

האזינו



0 תגובות